Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Schibsted kan vinna content-pris

Frida, Omni och Schibsted Content Studio är nominerade till Digiday Awards Europe.


Publicerad: 10 Oktober 2016, 12:12
Uppdaterad: 10 Oktober 2016, 12:12

Ämnen i artikeln:

SchibstedOmniFrida

Europeiska tävlingen Digiday Awards belönar publicister och annonsörer som "driver förändring och innovation på den europeiska marknaden".

Årets tävling avgörs vid en gala i London den 1 december, och bland de nominerade finns Schibsted och Frida.

Schibsted-ägda Omni tävlar om utmärkelsen "Best brand platform" mot Playbuzz och Contently, och är även nominerade till "Best brand content series" tillsammans med Schibsted Content Studio för sitt content-samarbete med SEB.

Schibsted Content Studio kan även vinna utmärkelsen "Content studio of the year", i konkurrens med CBS Interactive och VG Partnerstudio.

Tidningen Frida är nominerade till bästa native-kampanj för "Jag gillar mig"-kampanjen tillsammans med Always.

– Att bli nominerade är fantastiskt roligt och ärofyllt. Det är ett kvitto på att det arbete vi gör tillsammans med våra kunder och läsare uppskattas och är rätt väg framåt, säger Josefine Kvarnström, chef för Schibsted Content Studio, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

SchibstedOmniFrida

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.