Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

SAS väljer OTW – skrotar Scanorama

OTW blir ansvariga för SAS nya redaktionella koncept Scandinavian Traveler. I samma veva skrotas klassiska ombordtidningen Scanorama.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dante Thomsen


Publicerad: 02 Oktober 2014, 10:01
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:27

Ämnen i artikeln:

SASOTW

Scandinavian Traveler lanseras i november. Ett mål är att öka fokus på egna kanaler och då främst det digitala.

Dagens Media kan avslöja att OTW blir ny contentbyrå för SAS, efter en pitch, och därmed ansvariga för konceptet.

Byrån kommer för SAS räkning att driva en ny ombordtidning, webbplats, webb-tv, innehåll i sociala medier och nyhetsbrev.

– Vi kommer att göra webb-tv baserat på spännande resmål och spännande personer. Alla typer av filmer som ryms i konceptet, säger OTW:s vd Anders Rask till Dagens Media.

Vad händer med ombordtidningen?

 – Det blir inte ett traditionellt resemagain, utan snarare ett bredare life style-magasin. Man kommer inte känna igen Scanorama i den nya tidningen.

När OTW får uppdraget läggs Scanorama ner, tidningen producerades tidigare av DG Communications i ett samarbete som pågått sedan 1972.

SAS kommer att bli en av OTW:s största kunder, enligt Rask.

– Jag kommenterar inte detaljer i avtalet, men kan säga att SAS har varit en drömkund för oss i alla år. Det här är ett prestigeuppdrag för en contentbyrå.

Är det aktuellt med nyanställningar?

– Ja, vi har nyanställt under resans gång, och kommer nog behöva anställa fler framöver.

Ämnen i artikeln:

SASOTW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.