Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Så går prisade Klintberg Niléhn

Uppstickaren Klintberg Niléhn växer snabbt.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 22 September 2014, 06:24
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:59

Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Dagens Media har gått igenom årsredovisningarna för alla större svenska contentbyråer i Sverige.

Bland de 27 byråerna utmärker sig en uppstickare – Klintberg Niléhn, som startades 2012 av Elin af Klintberg, Mårten Niléhn och Egmont Tidskrifter.

Byrån drog in 8 miljoner under 2013, året då byrån kom på banan på allvar, och gjorde en vinst på 800 000 kronor.

– Det är klart att vi är nöjda med att vi snabbt etablerade oss och gjorde ett så pass bra resultat. Det här är bara början, i år blir det ett väsentligt bättre resultat och högre omsättning, säger vd:n Mårten Niléhn.

Vad kommer ni landa på i år?

– Det blir några miljoner till åtminstone.

Under 2013 hade Klintberg Niléhn tre anställda, och byrån räknar med att fördubbla personalstyrkan under 2014.

– Vi är mitt i en rekryteringsfas och vid slutet av året skulle jag tro att vi är 6-7 personer, säger Mårten Niléhn.

I årets upplaga av Guldbladet, contentbyråernas tävling, vann Klintberg Niléhn guld i kategorierna "Bästa Kundtidning" (konsument), "Bästa omgörning", "Bästa omslag" och "Bästa nykomling". Dessutom vann byrån ett silver i kategorin "Bästa formgivning".

Klintberg Niléhn ägs till 49 procent av Egmont, och till 51 procent av Elin af Klintberg och Mårten Niléhn.

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER:

Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.