Så går prisade Klintberg Niléhn

2014-09-22 08:24 Fredrik Svedjetun  

Uppstickaren Klintberg Niléhn växer snabbt.

Dagens Media har gått igenom årsredovisningarna för alla större svenska contentbyråer i Sverige.

Bland de 27 byråerna utmärker sig en uppstickare – Klintberg Niléhn, som startades 2012 av Elin af Klintberg, Mårten Niléhn och Egmont Tidskrifter.

Byrån drog in 8 miljoner under 2013, året då byrån kom på banan på allvar, och gjorde en vinst på 800 000 kronor.

– Det är klart att vi är nöjda med att vi snabbt etablerade oss och gjorde ett så pass bra resultat. Det här är bara början, i år blir det ett väsentligt bättre resultat och högre omsättning, säger vd:n Mårten Niléhn.

Vad kommer ni landa på i år?

– Det blir några miljoner till åtminstone.

Under 2013 hade Klintberg Niléhn tre anställda, och byrån räknar med att fördubbla personalstyrkan under 2014.

– Vi är mitt i en rekryteringsfas och vid slutet av året skulle jag tro att vi är 6-7 personer, säger Mårten Niléhn.

I årets upplaga av Guldbladet, contentbyråernas tävling, vann Klintberg Niléhn guld i kategorierna "Bästa Kundtidning" (konsument), "Bästa omgörning", "Bästa omslag" och "Bästa nykomling". Dessutom vann byrån ett silver i kategorin "Bästa formgivning".

Klintberg Niléhn ägs till 49 procent av Egmont, och till 51 procent av Elin af Klintberg och Mårten Niléhn.

FÖR DAGENS MEDIAS PRENUMERANTER:

Så går Sveriges content marketing-byråer 

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt