Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Så går det för LRF Medias contentbyrå

Det har gått sex månader sedan LRF Media startade sin contentbyrå Brid. Hittills har de dragit in 12 kunder.


Publicerad 2015-04-22 11:59
Uppdaterad 2015-12-06 12:03

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:

I september förra året drog LRF Media igång sin contentbyrå Brid.

Sex månader senare har Brid dragit in 12 kunder och enligt vd:n Colm O’Callaghan är fler på ingång.

Vilka kunder har ni i dag?

– Några av våra kunder är bland annat LRF Media, Mclean managment consoulting, Delaval och restaurangkedjan Vi-gruppen. Sen har vi fler på gång, säger Colm O’Callaghan till Dagens Media och fortsätter:

– Vårt fokusområde är segmentet gröna näringar, men vi säger självklart inte nej till andra kunder.

Under de sex månaderna sedan starten har Brid omsatt 2,5 miljoner kronor men målet för 2015 är att omsätta strax under 7 miljoner kronor.

– Sen om vi lyckas återstår att se, avslutar Colm O’Callaghan.

I dag har Brid fyra anställda och målet är att ytterligare två-tre personer ska värvas under 2015.

LÄS ÄVEN:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.