Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Så går det för LRF Medias contentbyrå

Publicerad: 22 April 2015, 11:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Det har gått sex månader sedan LRF Media startade sin contentbyrå Brid. Hittills har de dragit in 12 kunder.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

I september förra året drog LRF Media igång sin contentbyrå Brid.

Sex månader senare har Brid dragit in 12 kunder och enligt vd:n Colm O’Callaghan är fler på ingång.

Vilka kunder har ni i dag?

– Några av våra kunder är bland annat LRF Media, Mclean managment consoulting, Delaval och restaurangkedjan Vi-gruppen. Sen har vi fler på gång, säger Colm O’Callaghan till Dagens Media och fortsätter:

– Vårt fokusområde är segmentet gröna näringar, men vi säger självklart inte nej till andra kunder.

Under de sex månaderna sedan starten har Brid omsatt 2,5 miljoner kronor men målet för 2015 är att omsätta strax under 7 miljoner kronor.

– Sen om vi lyckas återstår att se, avslutar Colm O’Callaghan.

I dag har Brid fyra anställda och målet är att ytterligare två-tre personer ska värvas under 2015.

LÄS ÄVEN:

Anna Döhmers

jon.demred@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev