tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Redaktörerna blir del av Balubagruppen

Publicerad: 14 oktober 2014, 08:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:26

Baluba satsar på content marketing.


SA

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Som en del i Balubagruppens satsning på content marketing blir systerföretaget Redaktörerna en del av verksamheten.

– Nu breddar vi Balubagruppens erbjudande till företag och organisationer. Jag har själv jobbat på Redaktörerna och vet vilket kreativt bolag det år. Specialistkompetens inom content marketing blir ett naturligt komplement till Baluba Event och Baluba TV och genom att samla våra resurser på en plats och under ett varumärke blir vi mer effektiva internt och samtidigt mer konkurrenskraftiga mot marknaden, säger Erik Wahlberg, vd på Baluba i ett pressmeddelande.

Redaktörerna är redan en del av MTG-ägda Nice entertainment group. Content marketing-byrån har kunder som Max Matthiessen, Atlas Copco och NeIIy.com.

– Förändringen handlar om att utnyttja vår koncerns resurser mer effektivt och skapa ett bredare erbjudande under ett och samma namn. Vi kan nu producera alla former av innehåll -från magasin, webbplatser och nyhetsbrev till fysiska möten mellan människor - och når det gäller video, där vi ser en enorm ökning i efterfrågan, kommer vi att kunna erbjuda allt från korta intervjufilmer till hela webb-tv-kanaler under ett tak, säger Lars Ragnå, vd på Redaktörerna, i pressmeddelandet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev