Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Rap-duon frontar ny Pripps Blå-kampanj

Publicerad: 28 april 2015, 12:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:03

Maskinen, Far & Son och Joy är några av artisterna som ska visa upp sig på Pripps Blås Instagramkonto.


Ämnen i artikeln:

Pripps BlåUnited Screens

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Pripps Blå och Goldenbest förlänger sitt samarbete och lanserar en serie nya filmer under namnet "Låt oss presentera..". I fem korta dokumentärfilmer på Youtube ska man kunna se fem artister från Goldenbest stall.

Filmerna är producerade i samarbete med Youtube-nätverket United Screens.

– Det här är ett väldigt spännande och naturligt samarbete för Pripps Blå. Goldenbest och United Screens har visat vilka fantastiska möjligheter det finns för varumärken att tillsammans med kreatörer hitta spännande och engagerande kampanjupplägg, säger Nils Nordqvist, i ett pressmeddelande.

Först ut i filmserien är rap-duon Far & Son. Därefter följer filmer med Joy, Ansiktet, Maskinen och Movits.

– I den första filmen pratar Far & Son om hur deras förtroendekapital har förändrats över åren. Syftet är att lyfta Pripps Blå mot en målgrupp som är intresserad av konst, musik och kultur, säger Jessica Westin, kommunikationschef på United Screens, till Dagens Media.

Utöver de korta dokumentärfilmerna har Pripps Blå också sponsrat Goldenbests Youtube-kanal "GoldenTV".

Seriens medverkade artister kommer också att visa upp sig på Pripps Blås Instagram-konto och ge följarna en inblick i artisternas och skivbolagets verksamhet.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Pripps BlåUnited Screens

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.