Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Postnord väljer Spoon

Publicerad: 25 November 2015, 10:23
Uppdaterad: 23 Februari 2016, 07:15

Spoon blir Postnords contentbyrå – igen.


Ämnen i artikeln:

PostNordSpoon

I förra veckan kunde Dagens Media berätta att Postnords kundtidning Du & Co, som gjorts av Spoon, läggs ner efter 20 år.

Nu har Postnord avslutat sin upphandling av redaktionella kommunikationstjänster och resultatet blir att Spoon får behålla uppdraget.

– De var bäst utifrån de kriterier vi valde på, där det ena var en ekonomisk utgångspunkt, vilket är väldigt viktigt, och det andra var deras förslag och sammansättningen av team. Men det var hård konkurrens, det var fyra byråer som var i slutfasen och de var mycket duktiga de allra flesta av dem, säger Per Mossberg, kommunikationsdirektör på Postnord, till Dagens Media.

Uppdraget är på två år, med chans till förlängning.

– Det vi handlar upp är en contentbyrå och i det uppdraget ligger dels att göra interna tidningar, dels intern digital kommunikation och andra externa tryckta saker. Det är en ganska omfattande produktion.

Hur ska ni jobba framöver?

– Vi kommunicerar mer i digitala medier och utvecklar våra kundtidningar ytterligare. Det sker mer och mer i digitala former. Vi lägger de resurserna som vi lade på Du & Co på annat. Vi kommer fortsättningsvis att satsa mycket på egna medier som sättet att umgås.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PostNordSpoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev