Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Poolia väljer Pool

Publicerad: 29 Januari 2015, 07:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Samtidigt som Poolia slår samman marknads- och försäljningsavdelningen inleds också ett samarbete med en ny reklambyrå.


Rekryterings- och bemanningsföretaget Poolia ska, som Dagens Media tidigare berättat om, styra om sin marknadsföring från breda kampanjer till ett mer fokus på content marketing.

Samtidigt inleder Poolias nytillträdde marknads- och försäljningschef Peter Norén, tillsammans med marknadschefen Katarina Fredén, ett samarbete med reklambyrån Pool.

– De har ju inte haft någon byrå på ett tag, och det finns ett stort behov att bli smartare, och prata mer direkt med kunderna, säger Arvid Axland, grundare av Pool.

Hur ser uppdraget ut?

– Vi håller på med den första insatsen nu, och det får man se mer av om några veckor, det blir inte en traditionell tv-kampanj.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.