Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

"Passar perfekt in i vår strategi för framtiden"

Publicerad: 21 Juni 2016, 10:02
Uppdaterad: 21 Juni 2016, 14:23

Aller Medias vd Bodil Ericsson Torp om köpet av OTW och planerna framåt.


Ämnen i artikeln:

Aller MediaOTWMake Your Mark

Som Dagens Media berättade tidigare idag, har mediekoncernen Stampen nu sålt contentbyrån OTW till Aller Media.

Aller Media har under en längre tid haft för avsikt att bredda verksamheten bortom tryckta medier, säger Bodil Ericsson Torp, vd för Aller Media Sverige, till Dagens Media. 2014 förvärvade man contentbyrån Make Your Mark, och nu stärker man sitt erbjudande inom content marketing med OTW.

– Sedan två år tillbaka har vi lagt en strategi inom Aller Media, där vi satt content marketing som ett prioriterat affärsområde som vi vill utveckla både i Sverige och på nordisk nivå. Det handlar bland annat om att innehållsmässigt stärka vår digitala närvaro. I och med det har vi ganska länge haft ögonen på OTW, som vi tycker är ett fantastiskt fint bolag med stor kompetens inom många kanaler, som passar perfekt in i Aller Medias strategi för framtiden. Det är ett drömförvärv som vi nu genomför, säger Bodil Ericsson Torp.

OTW kommer att fortsätta som en fristående verksamhet inom Aller Media-gruppen. Nuvarande vd för OTW, Anders Rask, stannar i sin roll. En ny styrelse kommer att tillsättas för OTW med Bodil Ericsson Torp som styrelseordförande.

Samtliga medarbetare kommer att ha kvar sin anställning med oförändrade villkor.

Närmast kommer fokus ligga på att lära känna varandras verksamhet och affär, och att låta medarbetarna lära känna varandra, säger Bodil Ericsson Torp.

– Aller Media har gjort en stor satsning på Native Studio, som är ett exempel på där vi ser potentiella synergieffekter och goda möjligheter att utvecklas tillsammans. Dessutom har vi ambitionen att accelerera snabbare inom rörligt, och där kommer vi få stor hjälp av OTW:s stora kompetens inom rörlig bild, fortsätter hon.

OTW står bakom många tv-produktioner för broadcast och online, däribland den prisvinnande Youtubeserien ”Vad gafflar ni om?” och ”Tina i fjällen”.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev