Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

OTW tar över Varvet från Spoon

OTW får uppdraget att göra Göteborgsvarvets löparmagasin i år.


Publicerad 2015-11-17 06:26
Uppdaterad 2015-12-06 20:21

Ämnen i artikeln:

OTW

Dela artikeln:

2014 fick Spoon tillbaka uppdraget att producera tidningen Varvet efter två års uppehåll. I år går uppdraget till konkurrenten OTW. Löparmagasinen ges ut i samband med världens största halvmaraton, Göteborgsvarvet den 21 maj, och innehåller artiklar om träning och hälsa.

– Den här tidningen har varit med rätt länge så vi kommer att förvalta den. Sen är det klart att med varje ny arbetsgrupp som tar över så förändras uppdraget. Vi vill fortsätta att bjuda på inspiration och träningstips inför detta häftiga evenemang, säger Rasmus Winther, byråchef på OTW Göteborg, till Dagens Media.

Det första numret av Varvet kommer att ha en upplaga på 65 000 exemplar.

Adviser kommer att stå för annonsförsäljningen.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.