Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

OTW: "Firade som sig bör"

OTW:s och TV4:s ishockey-app tog hem Guldägget i kategorin Mobilt.


Publicerad 2014-04-24 08:16
Uppdaterad 2015-12-06 12:40

Ämnen i artikeln:

OTW

Dela artikeln:

– Det känns jättebra och väldigt kul att vinna ett Guldägg, säger Anders Rask, vd för OTW Communications.

Det är första gången någonsin som en contentbyrå är nominerad till – och dessutom vinnare av – ett Guldägg.

– Det gör det hela extra speciellt. Det är också ett bevis på att det vi gör och medielandskapet i sig är under glidning, och att olika discipliner närmar sig varandra, säger OTW-vd:n.

TV4:s ishockey-app togs fram som ett lagspel mellan OTW och systerbyrån Mobiento, som tidigare vunnit priser i bland annat Cannes.

– Vi är väldigt glada över det samarbetet och att Mobiento nu även blir stora i Sverige, säger Anders Rask.

Hur firade ni?

– Vi firade väl, som sig bör, och hade jättetrevligt. I dag är vi trötta men framförallt glada och väldigt tacksamma över att TV4 var så pass modiga att de ville ta fram en second screen-app, trots att det var osäkert om det skulle fungera. Men nu visade det sig att livesport är en upplevelse som verkligen förhöjs med second screen.

Pär Ullrich

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.