Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

OTW: "Firade som sig bör"

Publicerad: 24 April 2014, 08:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

OTW:s och TV4:s ishockey-app tog hem Guldägget i kategorin Mobilt.


Ämnen i artikeln:

OTW

– Det känns jättebra och väldigt kul att vinna ett Guldägg, säger Anders Rask, vd för OTW Communications.

Det är första gången någonsin som en contentbyrå är nominerad till – och dessutom vinnare av – ett Guldägg.

– Det gör det hela extra speciellt. Det är också ett bevis på att det vi gör och medielandskapet i sig är under glidning, och att olika discipliner närmar sig varandra, säger OTW-vd:n.

TV4:s ishockey-app togs fram som ett lagspel mellan OTW och systerbyrån Mobiento, som tidigare vunnit priser i bland annat Cannes.

– Vi är väldigt glada över det samarbetet och att Mobiento nu även blir stora i Sverige, säger Anders Rask.

Hur firade ni?

– Vi firade väl, som sig bör, och hade jättetrevligt. I dag är vi trötta men framförallt glada och väldigt tacksamma över att TV4 var så pass modiga att de ville ta fram en second screen-app, trots att det var osäkert om det skulle fungera. Men nu visade det sig att livesport är en upplevelse som verkligen förhöjs med second screen.

Pär Ullrich


Ämnen i artikeln:

OTW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev