Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Ökad vinst för Klintberg Niléhn

Content-byrån Klintberg Niléhn fortsätter att växa.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Juni 2015, 11:41
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:59

Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Klintberg Niléhns nettoomsättning uppgick till 10,1 miljoner kronor 2014, en ökning med drygt 2 miljoner kronor jämfört med året tidigare.

Även rörelseresultatet stärktes, från 1,2 miljoner kronor 2013 till 2,6 miljoner kronor 2014.

– Vi går bra och har utökat verksamheten med ett par nya medarbetare, och har dessutom numera en projektanställd i Norge som jobbar med ett par projekt, säger Klintberg Niléhns vd Mårten Niléhn till Dagens Media.

Nya på byrån är ad:n Pia Constenius, tidigare Redaktörerna, och redaktören Fia Fjelde, tidigare copywriterchef på H&M.

Dessutom har byrån knutit till sig frilansjournalisten Maria Soxbo, som driver bloggen Husligheter, och ad:n Staffan Frid.

Under 2015 räknar Mårten Niléhn med att omsättningen ökar till 16 miljoner kronor och att rörelseresultatet fördubblas jämfört med förra året. Tillväxten förklaras till stor del av ett par nya storkunder i Åhléns och Ellos.

– Vi har också gjort några nya affärer som inte är offentliga ännu. Vår styrka är att vi är bra på att se kundernas behov och hitta nya kommunikationslösningar som visar vad företagen står för och som skapar värde för deras kunder, säger Mårten Niléhn.

Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.