Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Ökad vinst för Appelberg

Publicerad: 9 Juli 2015, 06:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:55

Content marketing-byrån Appelberg ökar vinsten.


Ämnen i artikeln:

Appelberg

Appelberg redovisar ett rörelseresultat på 3,4 miljoner kronor för 2014. Det är en ökning på nästan 10 procent jämfört med 2013. Ökningen beror bland annat på att personalkostnaderna minskar med drygt 3 miljoner kronor till 38 miljoner kronor. Byrån har i medeltal 61 (62) anställda.

Omsättningen är i princip oförändrad på 74,3 miljoner kronor. Det gör Appelberg till en av de större content marketing-byråerna i Sverige.

Enligt bokslutet är marknaden för redaktionell kommunikation gynnsam.

”Flera av Appelbergs befintliga kunder har fördjupat samarbetet. Vårt intryck är att stora företag/kunder numera ställer krav på bredare och djupare kommunikationskompetens på de byråer de anlitar. Den utvecklingen tror vi kommer att gynna större byråer inom redaktionell kommunikation som Appelberg”, skriver bolaget i bokslutet.

I slutet av 2014 såldes Appelberg av Stampen Media Partner till Mediaplanet International.

Läs mer om content marketing och utmaningarna för byråerna i Dagens Media nummer 10, 2015.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Appelberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.