Content marketing
Nytt magasin för golfare
Publicerad: 4 mars 2016, 08:48
Bild 1/2
Dormy Magasin produceras av den nya contentbyrån Stora Ord AB.
Ämnen i artikeln:
Content MarketingI vår får Sverige det nya golfmagasinet Dormy Magasin, som ges ut av Dormy Golf & Fashion, Sveriges största återförsäljare av golfutrustning.
Magasinet produceras av Stora Ord AB, en ny contentbyrå som startas av Tommy Jeppsson, före detta chefredaktör på Golf Digest.
– Att få jobba med Dormy är fantastiskt kul. Ett drömuppdrag, faktiskt. Dormy är en stor och seriös aktör på golfmarknaden som mixar golfens traditioner med nytänkande på ett intressant sätt. Det är också en förmån att få jobba med ett företag som är genuint bra på det man gör: Det finns en enorm ämneskunskap hos de anställda på företaget, och den ska förstås återspeglas i tidningen och bidra till en hög redaktionell kvalitet, säger Tommy Jeppson i ett pressmeddelande.
Ambitionen med Dormy Magasin är att berätta ”det där lilla extra” om produkterna, med djupdykningar med nya infallsvinklar, allt från unika produkters historia och deras utveckling fram till idag.
Läsarna kommer även att få träffa kunniga tillverkare som berättar hur de arbetar för att ge golfaren en bättre golfupplevelse.
Tidningen ska komma ut med två utgåvor 2016 och får en upplaga på 150 000 exemplar. Magasinet distribueras till Dormys mest aktiva bonuskunder samt till alla ny-ordrar i webbutiken.