Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Nyheter24 vässar native-erbjudandet

Nyheter24 satsar ytterligare på native advertising.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 22 Mars 2016, 07:12
Uppdaterad: 22 Mars 2016, 07:12

Ämnen i artikeln:

Nyheter24

Nyheter24-gruppen implementerar en så kallad content discovery-plattform på bland annat Blogg.se och Nyheter24:s sajter. Plattformen gör att Nyheter24-gruppen numera kan erbjuda annonsörerna synlighet kopplat till läsarnas intressen.

Teknikbolaget Tourn står bakom den nya plattformen – med namnet TCD.

– Med Tourns supervassa teknik och Nyheter24-Gruppens dominerande ställning bland Sveriges unga vuxna vässar vi till konkurrensen kring native-miljonerna i Sverige, säger Daniel Weilar, vd på Nyheter24-gruppen, i ett pressmeddelande.

Avtalet innebär dessutom att Nyheter24-gruppen blir säljpartner för TCD.

Ämnen i artikeln:

Nyheter24

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.