Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

N365 Group: "Det gäller att börja synas"

Publicerad: 25 Augusti 2017, 11:40
Uppdaterad: 25 Augusti 2017, 11:45

Johan Rikner, vd på N365 Group. Foto: Press

N365 Group sponsrar internationella Native advertising days för att knyta kontakter och synas i samband med den planerade expansionen.


Ämnen i artikeln:

Nyheter365

Dagens Media berättade tidigare i veckan att Medieplanet köper samtliga aktier i N365 Group som tidigare hette Nyheter365.

Huvudorsaken till försäljningen är att man vill öka expansionstakten och etablerar sig på fler marknader än Sverige, Danmark, Norge, Finland och Storbritannien.

Som ett steg i den strategin går N365 Group därför in som sponsor till den internationella konferensen Native advertising days som hålls i Berlin i början av november.

– Det är första gången som vi sponsrar eventet. Vi har aldrig varit där tidigare men vi tycker att det verkar som ett spännande event, särskilt när vi nu ska ut ännu aggressivare på flera marknader, säger N365 Groups vd Johan Rikner.

Exakt vilka marknader som bolaget ska expandera till är ännu inte klart men Tyskland är en potentiell marknad.

– Vi är relativt okända i Tyskland och då gäller det att börja synas och förhopppningsvis hitta nya samarbetspartners och kunder.

Du ska även tala under Native advertising days, vad ska du tala om?

– Jag kommer prata om video på Facebook och hur man gör det bra. Vi har lyckats göra världens mest delade videoklipp de senaste månaderna och jag kommer dela med mig av en del hemligheter. Att få bra spridning behöver inte nödvändigtvis kosta så mycket.

Under Native advertising days kommer även Kits marknadschef Jonna Ekman, New York Times director of audience development & insights Lauren Reddy och Linkedins global content marketing leader Jason A Miller att tala.

Nativechefen Pierre Wingren komme även sitta medi juryn och dela ut pris för årets mest kreativa native advertising-kampanj och årets bästa native advertisement-byrå.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Nyheter365

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.