Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Minimedia tappade 10 miljoner kronor

Schibsteds content marketing-bolag Minimedia tappade i omsättning och försämrade resultatet under 2013.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Juni 2014, 07:35
Uppdaterad: 09 Juni 2016, 08:55

Ämnen i artikeln:

Minimedia

Minimedia, som producerar digitala kundtidningar, har haft en kraftig tillväxt de senaste åren – från 33,4 miljoner kronor i omsättning 2009, till 97,9 miljoner 2012.

Men 2013 blev ett svagare år för företaget, som leds av vd Maths Nilsson.

Omsättningen backade med drygt 10 procent, till 87,8 miljoner kronor. Rörelseresultatet försämrades till 13,7 (17) miljoner kronor.

Minimedias personalstyrka minskade till 37 anställda under 2013, vilket är 8 färre än föregående år.

Ämnen i artikeln:

Minimedia

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.