Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Minimedia jublar över trafikrekord

Publicerad: 11 Mars 2015, 09:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

Med dubbelt så många unika webbläsare som tidigare har Minimedia tillsammans med Aftonbladet Bil slagit ett nytt trafikrekord.


Vecka 10 hade Aftonbladet Bil 1 068 000 unika webbläsare sammanlagt på webben och mobilen. Sajten produceras av content marketing-bolaget Minimedia. Enligt Maths Nilsson, vd på Minimedia, har de unika webbläsarna på sajten ökat med cirka 50 procent jämfört med vecka 9. Besöken har gjorts både på mobilsajten och den vanliga webbsajten.

– Det finns ett enormt bilintresse i Sverige och bland Aftonbladets läsare. Februari var en av de hetaste bilförsäljningsmånaderna någonsin, jag tror att det var den tredje bästa månaden genom tiderna, säger Maths Nilsson till Dagens Media.

Detta beror, enligt Maths Nilsson, på att räntan är låg och på att många företag köper tjänstebilar. I slutet av vecka 10 inleddes dessutom bilsalonge i Genève, som Aftonbladet Bil rapporterade om.

– Det skrevs om många spännande bilnyheter och så skrev vi mycket om den nya Volvomodellen, säger Maths Nilsson och fortsätter:

– Vi firar med tårta nu. Det är otroligt roligt att så många i Sverige vill läsa om bilar. Jag är faktiskt lite förvånad. Jag visste att många är intresserade, men det blev en aha-upplevelse att man kan nå så många.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.