Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Metros tidigare chefredaktör till Contentkonsulterna

Publicerad: 9 September 2014, 06:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:29

Mona Johansson slutade som chefredaktör för Metro i april i år. Nu tar hon över som vd för Contentkonsulterna, kan Dagens Media berätta.


Contentkonsulterna är en fullservicebyrå som bland annat producerar print, rörlig bild och digitalt material åt sina kunder.

Nu, kan Dagens Media berätta, har bolaget hittat en ny vd i Mona Johansson, tidigare tillförordnad chefredaktör för Metro.

– Jag kände att om jag ska testa något nytt så är det läge för det nu. Skillnaden är heller inte så stor som man kan tro. Hantverket är i grunden densamma även om uppdragsgivaren är en annan. Nu får jag möjlighet att jobba i fler kanaler och pröva andra saker. Jag lockades också av att försöka bygga något tillsammans med likasinnade, säger Mona Johansson till Dagens Media.

Vilka erfarenheter från Metro kommer du dra nytta av i nya jobbet?

– Content betyder ju innehåll och som redaktör har min expertis varit just att paketera innehåll så intressant och tilltalande som möjligt. Jag har också jobbat mycket nära marknad och sälj och är van att leda projekt i samarbete med både ideella och kommersiella partners.

Vad tycker du om den senaste tidens utveckling på Metro?

– Det är sorgligt att se en era ta slut och människor bli utan jobb. Jag tror Metro kommer att få det riktigt tufft att utveckla den digitala affären lika snabbt som printpengarna minskar, men önskar de som är kvar lycka till.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.