Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Metro startar nativeredaktion

Publicerad: 8 Juni 2016, 08:26
Uppdaterad: 8 Juni 2016, 11:16

"Ska vara minst lika uppskattat som vårt redaktionella material".


Ämnen i artikeln:

Metronative advertisingbranded content

Metros sociala medier-redaktör Tomas Lundin startar upp en ny branded content-avdelning för print, digitalt och socialt.

– Jag har gjort nästan allt på Metro men det här är det största steget hittills. Jag tar med mig läsartilltalet och fingertoppskänslan från redaktionen för att vara med och bygga något helt nytt, säger Tomas Lundin i ett pressmeddelande.

Tomas Lundins nya titel blir commercial editor, och han bygger upp Metros nativeavdelning tillsammans med nyrekryterade nativespecialisten Ricki Petrini, analytikern Charity Odum, säljaren Anton Stiglund, webb-tvspecialisten Adam Hogbring och tidigare DN-redaktören Mattias Bergman.

Nyckelordet för satsningen är enligt metros försäljningsdirektör Mikael Samuelsson, ”tydlighet och transparens för både läsare, tittare och kund”.

– Metros självklara mål är att vårt nativematerial ska vara minst lika uppskattat av läsarna som vårt redaktionella material , säger chefredaktören Eric Ljungren.

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.