Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Make your mark vinner Försvarsmakten – igen

Publicerad: 29 mars 2021, 12:48

”Det var en tuff konkurrens med många skickliga contentbyråer som lämnat anbud”, säger Fredrik Helmertz redaktionschef på Försvarsmaktens kommunikationsavdelning.

Foto: Make your mark

Make your mark får förnyat förtroende. ”Grunden för ett bra samarbete är redan på plats, och vi ser fram emot att komma i gång”, säger Jonas Terning, vd på Make your mark.


Ämnen i artikeln:

FörsvarsmaktenMake Your Mark

Efter en omfattad pitch, som inleddes förra hösten, står det klart att Make your mark för förnyat förtroende när det kommer till att leverera content marketing till Försvarsmakten. 

Uppdraget gäller från och med 2021 och avtalstiden sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning på ytterligare två år. 

– Det var en tuff konkurrens med många skickliga contentbyråer som lämnat anbud. Det som till slut blev avgörande var Make your marks breda erfarenhet. Jag ser fram emot ett utvecklat samarbete de kommande åren, säger Fredrik Helmertz redaktionschef på Försvarsmaktens kommunikationsavdelning, i ett pressmeddelande.

I uppdraget ingår att ansvara för Försvarsmaktens redaktionella innehåll till sajter och sociala medier. Uppdraget innefattar även produktion och utveckling av personaltidningen Försvarets Forum, årsredovisningar, miljörapporter och rörlig bild. 

– Vi har samarbetet med Försvarsmakten i många år, och därför känns det extra roligt att vi får fortsatt förtroende. Grunden för ett bra samarbete är redan på plats, och vi ser fram emot att komma i gång, säger Jonas Terning, vd på Make your mark, i ett pressmeddelande. 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.