Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Make Your Mark sväljer DG

Efter Allers köp – nu slås content-byråerna ihop.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 05 December 2014, 11:57
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:20

Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

I augusti köpte Aller Media det danska content marketingbolaget Datagraf, där svenska DG Communications ingår.

Nyligen kunde Dagens Media berätta att DG Communications efter förvärvet tvingades till nedskärningar. Bland annat fick vd:n Lennart Jennische gå.

Nu står det klart att de två bolagen slås ihop.

DG Communications ska ”från och med nu” ingå i Aller Medias contentbolag Make Your Mark.

– Vi har haft en ambition att ta en position inom content marketing, nu blir vi ännu lite större. DG har ett bra team och har komptenta medarbetare. Detta blir ett bra tillskott för oss, säger Anders Ingårda, vd på Make Your Mark, till Dagens Media. 

Den sammanlagda beräknade omsättningen landar på 70 miljoner kronor. Personalen på DG Communications ska nu flyttas över till Make Your Mark.

Totalt berörs sju medarbetare. Anders Ingårda uppger att inga nedskärningar ska göras i samband med sammanslagningen.

LÄS ÄVEN:

Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.