Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Make Your Mark bakom "Studio Formex"

Inredningsmässan Formex är mycket nöjda med sin tv-satsning "Studio Formex". Bakom produktionen står contentbyrån Make Your Mark.

Dante Thomsen


Publicerad: 21 Augusti 2014, 05:28
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:31

Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Formex har bland annat använt "Studio Formex" till att berätta om trender, nya produkter och andra nyheter under mässdagarna.

Programmet har bland annat gått på Youtube, på mässans blogg samt i Formex egna digitala kanaler och sociala medier.

– Vi ville ge de besökare som inte har möjlighet att komma till Formex en dusch av allt det som händer under mässan och låta dem ta del av all inspiration. Vi valde att göra detta genom att satsa på mer rörligt material, säger Christina Olsson projektchef på Formex, i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter:

– För oss föll det sig naturligt att vi skulle samarbeta med Make Your Mark som har stor erfarenhet av webb-tv och som också är en contentbyrå som har kunskap och intresse av design och inredning. Vi är mycket nöjda, och både besökare och utställare har uppskattat inslagen som vi levererat ut i våra kanaler.

Totalt gjordes 20 "Studio Formex"-klipp under mässan. Inslagen redigerades på plats och medverkar gör bland annat kändisar som Ernst Kirchsteiger, Pernilla Wahgren och Laila Bagge.

Ämnen i artikeln:

Make Your Mark

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.