Content marketing
Magnus Sandman: "Jag kan bjuda dig på en fika också, Axel Barvaeus"
Publicerad: 17 oktober 2014, 10:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
REPLIK. Magnus Sandman svarar på kritiken från pr-konsulten Axel Barvaeus.
Axel Barvaeus missar, eller snarare väljer att missa, poängen med vilket min kritik gäller. Och det är inte konstigt. Produktion av innehåll har blivit en allt viktigare inkomstkälla för pr-byråer och, inte minst, det ökande antalet frilansskribenter/-journalister som är resultatet av reklambortfallet för de gamla papperstidningskoncernerna.
Content marketing handlar inte enbart om att kunna framställa aktuellt och relevant content/innehåll, utan hur företag skall kunna interagera (svårt ord, jag vet, men du använder själv ordet premisser så jag tror att du förstår) med sina befintliga och potentiella kunder för att föra dem framåt i köpprocessen. Detta för att kunna sälja det företaget erbjuder eller att anpassa sitt erbjudande så att det säljer.
Vi kan ha olika grundsyn här Axel, men snöd kommers har alltid varit i centrum för samtliga företag jag arbetat för.
Jag ber uppsatsskribenterna uppriktigt om ursäkt för att jag kallade deras tips & trix-textruta för debattartikel men är än mer förvånad över att Axel Barvaeus inte uppmärksammade att jag i stavade ordet uppdragspublicister fel (glömde ett p till följd av mitt agiterade tillstånd – faux pas, mea culpa).
Mitt erbjudande till Charlotte Bernett och Jens-Linus Lundgren-Widén om en fika och ett samtal står jag fast vid. Ni är säkert klipska och jag vill bara räcka er en hjälpande hand.
Ber om ursäkt för mitt kortfattade svar Axel Barvaeus. Du är säkert en juste kille, även om du ser lite moloken ut på bilden. Jag kan bjuda dig på en fika också, om du vill. Så du blir lite muntrare.
Nu går mitt flyg strax och jag skall få se mitt favoritlag spela på sin hemmaplan. Följ mig på twitter @magnussandman så får du se vilket det är. Och er FaceBookgrupp får jag kolla upp när jag kommer hem.
Més que un club
MAGNUS SANDMAN
LÄS OCKSÅ: