Lithells skapar Youtube-kanal

Korvproducenten satsar på rörligt content som ska få fler att upptäcka korv via Yotube-kanalen "Food Club".

Lithells har tillsammans med mediebyrån Mindshare tagit fram en content marketing-strategi i rörlig form genom nylanserade Youtube-kanalen "Food Club".

"Food Club", som produceras av MTG och Splay, ska vara en kanal för och av matälskande personer, som till exempel gastronomen Edward Blom.

– Genom att omfamna dagens mediekonsumtion antar vi tillsammans utmaningen att engagera och skapa aptitretande möjligheter att ta till sig Lithells kommunikationsplattform, säger Eva Bodecker Thunborg, kundansvarig för Lithells på Mindshare, i ett pressmeddelande.

Den nya strategin ska få fler personer att upptäcka att korv är bra vardagsmat genom det rörliga materialet.

Andrea Svanberg

Publicerad 2014-05-13 13.05Uppdaterad 2015-12-06 12.38

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: