Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Lithells skapar Youtube-kanal

Korvproducenten satsar på rörligt content som ska få fler att upptäcka korv via Yotube-kanalen "Food Club".

Andrea Svanberg


Publicerad: 13 Maj 2014, 13:05
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:38

Ämnen i artikeln:

SplayMTGMindshare

Lithells har tillsammans med mediebyrån Mindshare tagit fram en content marketing-strategi i rörlig form genom nylanserade Youtube-kanalen "Food Club".

"Food Club", som produceras av MTG och Splay, ska vara en kanal för och av matälskande personer, som till exempel gastronomen Edward Blom.

– Genom att omfamna dagens mediekonsumtion antar vi tillsammans utmaningen att engagera och skapa aptitretande möjligheter att ta till sig Lithells kommunikationsplattform, säger Eva Bodecker Thunborg, kundansvarig för Lithells på Mindshare, i ett pressmeddelande.

Den nya strategin ska få fler personer att upptäcka att korv är bra vardagsmat genom det rörliga materialet.

Ämnen i artikeln:

SplayMTGMindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.