Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Lidl släpper egen tidning

Lidls Käk ska ändra på människors fördomar om butikernas matvaror.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 20 Maj 2015, 10:24
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:00

Ämnen i artikeln:

Make Your MarkLidl

Lidls egna matmagasin Käk, mat råvaror & kärlek från Lidl produceras av contentbyrån Make Your Mark och ska innehålla bland annat matreportage och gårdsbesök. Tidningen ska komma ut med fyra nummer per år och finnas i Lidls egna butiker.

– Med Käk vill vi nu passa på att placera oss längst fram och göra det mest moderna magasinet. Resurserna och spetskompetensen hos nya Make Your Mark är en riktigt bra match för oss och vi tittar även på möjligheter till utveckling av vår redaktionella satsning, säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef på Lidl Sverige, i ett pressmeddelande.

Enligt Lidls hållbarhetschef Katarina Rosenqvist finns det många fördomar om Lidl. Bland annat att butiken bara ska ha tyskt kött. Det är något butikskedjan vill ändra på med den nya tidningen.

– I första numret av magasinet tematiserar vi kring grillning och lyfter fram vårt eget svenska varumärke Svea Lantkött och berättar om de svenska gårdarna som levererar till oss. Vi siktar mot en feature- och matjournalistik på högsta nivå och hårdsatsar på en redaktionell kvalitet kring Lidls kärnvärden, säger Katarina Rosenqvist i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ:

Ämnen i artikeln:

Make Your MarkLidl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.