Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Leo Lagercrantz blir publisher på EFN

Publicerad: 2 december 2014, 11:23
Uppdaterad: 17 december 2015, 14:19

Efter den senaste tidens bråk tillsätter EFN en publicistisk chef.


Ämnen i artikeln:

Handelsbanken

– Det har ju varit turbulent här den senaste tiden. Nu kraftsamlar vi för full fart framåt, säger Leo Lagercrantz till Dagens Media.

I rollen som publisher blir han publicistisk chef på EFN och får ett strategiskt ansvar för organisationen. Anders Lundborg, som nyligen lämnade EFN i protest mot ledningen men som nu har återvänt, kvarstår som ansvarig utgivare och redaktionschef.

– Jag blir övergripande ansvarig tillsammans med Anders, säger Leo Lagercrantz.

Samtidigt som Leo Lagercrantz, tidigare redaktör på EFN, tar ett steg upp och blir publicistisk chef, fortsätter den operativa chefen Lisa Rennerstedt på EFN, dock med begränsad inblandning i det redaktionella arbetet.

– Vi är inne i en ny fas och behöver stärka upp. Vi har behov av att kunna kommunicera det vi gör och hur vi gör det. Men jag är kvar som operativ chef. Min roll förändras inte, säger Lisa Rennerstedt till Dagens Media.

Har utnämningen något med Anders Lundborgs avgång att göra?

– Nej, det här är en förstärkning. Inget annat.

Lisa Rennerstedt kommer framöver att arbeta med ett projekt som kanalen snart lanserar. Exakt vad det handlar vill hon dock inte säga.

– Det är en av frågorna som jag kommer att lägga mer energi på nu. Jag får återkomma med det.

Hur är stämningen på EFN idag? Har ni vänt blad?

– Den är bra. Jag tycker man kan säga det.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Handelsbanken

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev