Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 7, 2014

Publicerad: 16 April 2014, 06:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 7, 2014, berättar vi storyn om Coop – om varför detta företag, med en gedigen historia, inte har lyckats fånga svenska folkets hjärtan. Vi granskar reklamen, varumärkesutvecklingen och låter såväl byråer, marknadschefer och experter ge sin syn på Coops problem.

Dessutom berättar vi om Googles syn på framtiden, om de starkaste trenderna i Guldägget 2014, samt om Starcom-veteranen Jens Welins gamla kamp för kreativa dagspressannonser.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Nöjesparkerna redo för premiär – så ska Gröna Lund, Liseberg och Kolmården locka semesterfirarna

Byggmax: "Det är äktheten som är nyckeln"

– Så utvecklas byggvaruhusens varumärken

• Skyddsänglar i Trygg Hansas nya reklam – så har bolaget i två år arbetat med att förändra identiteten ihop med Lowe Brindfors

• Maximal enkelhet ska öka lojaliteten hos StatoilKaplan bakom nya lojalitetsprogrammet

• Varumärkesanalys Johan Ekelin: "Det saknas helt enkelt en story att berätta"

DOKUMENT: Därför tappade Coop greppet om Sverige

– Därför har Ica lyckats

– Marknadschefen: " Coops varumärke håller på att återhämta sig"

Forsman & Bodenfors: "Finns mycket positivt att bygga på"

Googles jakt på vår framtid – investeringarna avslöjar sökjättens världsbild

– Experten: "Mobilanpassa sajten – då får du fler träffar"

Tre gör mobilserie om film – värvar Orvar Säfström

MK Rapporten – Varumärkeskoll: SD är minst tråkiga partiet, V anses vara flummigast

Posten skär ner på antalet dr-specialister – halveras i omorganisation

• Analys Stefan Melesko om dyra förvärv: "Kommer att stå köparen dyrt"

Digitalt utomhus utmanar tvIRM: "Mediet har alla möjligheter att stå starkt på lång sikt"

• Varsågod, här är din guide i tv-djungeln – så säljer 13 webb-tv-bolag sina annonser och sådan är deras räckvidd

– Så utvecklas tittartoppen på Youtube

• Svenska Tailify säljer reklam i sociala medier – målet är att hjälpa annonsörer att hitta rätt

Leif Öhlund, ny chef på Starcom: "Företagen behöver vara mer flexibla"

KREATIVITET – GULDÄGGSSPECIAL

– Från Färjan till rättvisa – nu stöps prestigefyllda Titanägget om

Juryordföranden Tove Langseth: "Framgångsrik reklam är antingen verkligt underhållande eller tillför ett äkta värde"

– Analys Carin Fredlund: "Tänk nytt, helt nytt – tvärtom"

• " Smartphonen är vår tids snuttefilt" – nu är den svenskarnas främsta mediekanal

• Intervju med Microsofts nya marknadschef Karin Zingmark: "Jag älskar att kuna ta vara på inspirationen"

Dagens Media i backspegeln – Starcoms Jens Welin minns sin kamp för kreativa dagspressannonser för tio år sedan

ATG:s mål – bli störst i Norden

Hamish Hamilton till Branschforum i Sverige

• DEBATT. Mathias Eriksson Matter: "Skyll inte ifrån dig på Facebook"

• En bättre värld – Dagens Medias chefredaktör listar fem aktuella kampanjer som försöker göra världen bättre

• Påskenkäten med Messiah Hallberg, komiker, Ulrika Lilja, Stora Enso Printing and Living, och Peder Lamm, antikexpert

• Ledare: "Upp till bevis för Coop"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.