Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 22, 2014

Publicerad: 17 december 2014, 07:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:19

Kolla innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I årets sista nummer av Dagens Media sammanfattar vi 2014, och listar de 14 saker som har varit utmärkande för medie- och marknadsföringsåret 2014.

Dessutom skriver Daniel Collin, vd på mediebyrån MEC, en önskelista till jultomten. Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer, svarar i egenskap av tomte.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR ARTIKLARNA:

Svanen och AWB storsatsar i megakampanj 2015 – ska nå 600 miljoner kontakter på två veckor

14 saker som präglade 2014 – som viralsajter, rusande mobiltrafik och tittarflykten från linjär-tv

• Iprenmannen, Johann Neumann, sågar Iprens nya reklam

• Här är varumärkena som är svenskarnas favoriter 2014

• Så ska Coop Marknads tidigare vd Thomas Engelhart lyfta Rezidor, med hotellen Radisson Blu och Park Inn Hotel

•  Musikhjälpen slog rekord

• Krönika Carin Fredlund: "Respektera och vårda era varumärken"

• 5 frågor till Johan Landgren, Sverigechef på Paf, som ordnade den uppmärksammade ensamkonserten med Bob Dylan för Fredrik Wikingsson

• Varumärkeskoll: Shell uppfattas som dyrt av konsumenter

• Här är facit över tv:s ras under 2014 – störst bortfall i de yngre målgrupperna

• Krönika Kristin Djerf: " Retargeting förstör julhandeln"

• Kiruna utökar hbtq-arbetet

MEC-vd:n Daniel Collin vädjar om julklapp till branschen –  Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer, svarar direkt. Och Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer, kommenterar.

• Intervju med Kristoffer Graci, vd på Nordisk Film, om tv-mediets utmaningar: "Intresset för tv har helt enkelt klingat av"

• Finska reklambyrån Hasan & Partners växer i Sverige – "Det finns ett intresse från kunderna"

• Nu vill utländska jätten Rocket Fuel bli en storspelare i Sverige – "Vi kan se mönster som inte människor kan se"

• Intervju med byrån Volontaire som ska bredda Guldägget i kampanj om normbrytning

Ledare: "Tack för 2014 – ett galet, historiskt år"

• Hårda klappar – Dagens Medias redaktion delar ut julklappar till fem branschprofiler

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev