Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 21, 2014

Publicerad: 10 december 2014, 13:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:19

Kolla innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I årets näst sista nummer blickar vi in i 2015. Marknadschefer på några av Sveriges mest reklamintensiva företag, och 23 av branschens bästa konsulter inom reklam, media och pr, pekar ut de viktigaste trenderna under årets som kommer.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Partierna rustar för smutsig valstridcrowdfunding kan bli en nyckelfaktor i valrörelsen 2015

• Var fjärde svensk handlar på Black Friday

•  Systembolaget får ny grafisk profil – "Vi behöver lyfta på stenarna och ruska om"

• SPECIAL: TRENDER OCH BUDGET 2015

– Annonsörerna ser ljust på 2015 – intervju med nio marknadschefer

Fem mediebyråchefer om 2015: "Gamla sanningar utmanas – vi måste ta fram nya recept"

Tio reklambyråkonsulter: Satsa på färre och värre – eller ständig närvaro?

Åtta pr-konsulter: Ökad snabbhet, branschglidning och pr-byråernas revansch

SvD på papper spås gå i graven – omförhandlingen av tryckeriavtalen kan få stor betydelse

Carat är på väg mot toppen igen – här är kundrörelserna på mediebyråmarknaden

• Nya kategorier i Gyllene Hjulet

• Sverige halkar efter i annonstillväxt

• Företag dåliga på att mäta sin digitala lönsamhet: "Lider brist på rätt kompetens"

• Varumärkeskoll: Lidl ses som billigast av konsumenterna

• Reklamtrend: Nu hyllar "alla" den misslyckade julen – Ikea, Åhléns och Ica kör samma tema

F&U: Kommunikation synas i rekordstort projekt

• Så vände Dagens Samhälle tidningens negativa trend – fem recept för framgång

• Vegetarisk kamp i tidskriftshyllan

Googles chocksiffra för digitala medier

Egmont delar sin webbredaktion

• Krönika: Karl-Oskar Tjernström: "Internationell copy – är det så bra?"

• Debatt: " Podcasten ska vara given i mediemixen"

Ledare: 32 experter ger sin syn på 2015

• Backspegeln: Martin Ahrend minns Bink och berättar om livet efter Bonnier

• Tomtefeber: Dagens Media listar fem tomtar i kapitalismens tjänst

• Hallå där, Bert Karlsson, hur ska tv-kanalerna rädda tittandet?

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev