Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 20, 2014

Publicerad: 26 November 2014, 09:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:21

Kolla innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media, som även rymmer bilagan Branschanalys om resebolagens utmaningar.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 20 av Dagens Media berättar vi om hur reklamkampanjen håller på att spela ut sin roll, och byts ut mot en konstant medienärvaro. Vi träffar Carl Wåreus och Patrik Forsberg som nu vill reformera hela branschen.

Dessutom publicerar vi ett reportage av frilansjournalisten Emanuel Sidea, som berättar om Syrienkriget – det första "twittrade" kriget – där terrorgruppen ISIS kan härja fritt med sin propaganda.

Dessutom ger vi ut tredje numret av bilagan Branschanalys, där vi nu gör en djupdykning i resebranschen. Läs mer här.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

Marknadschefsbarometern: 6 av 10 ratar reklam inför julen

Ica utmanar SEB bland unga kunder – "Måste öka kännedomen om att vi är en helhetsbank"

SPECIAL: VAD HÄNDER NÄR KAMPANJEN DÖR?

– Breda kampanjer byts mot precision

Carl Wåreus och Patrik Forsberg vill förändra hela branschen

Varumärkeskoll: Konsumenter ratar snabbmat på Preem

• Kanalernas dubbelspel om internet – lobbar för öppenhet i ödesfrågan

Bredbandsbolaget vill se nätneutralitet

• Analys Stefan Melesko: "Ett längre perspektiv är nyttigt"

Internet, radio och bio är årets vinnare

• Byråer kritiserar TV4:s förändring av målgrupperna – "En förtäckt prishöjning"

REPORTAGE OM SYRIENKONFLIKTEN: Det nya propaganda-kriget

• 68 procent av medierna erbjuder RTB – "Publicisterna går dit pengarna går"

• Tidningarna fryste EFN-samarbete efter chefsavhopp

Sökjätten lanserar annonsexperiment

•  Tidningsbolaget hotas av konkurs

• F&U: Förväntningar viktiga för den slutgiltiga upplevelsen – hjärnforskarens råd till Sveriges marknadsförare

• Intervju med Lotta CederbomAller Media: "Alla är beredda att köpa bra innehåll"

• Backspegeln med Öjje Holt: " Holocube var före sin tid"

• Dagens Media listar branschprofilerna som bytte ut sina liv

• Hallå där, Sofia Utbult, kommunikatör hos Filadelfia-kyrkan på Öckerö, som gav upphov till Dagens Medias mest lästa artikel någonsin

• Fullsatt när Dagens Media bjöd på frukost

• Debatt Patrik Lundberg: "Journaliter måste sluta leka med elden"

• Ledare: Högljudda megafoner byts ut

BILAGA: BRANSCHANALYS

• Den här gången vänder vi ut och in på resebolagens varumärken och marknadsföring. Läs mer här.

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.