Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 19, 2014

Publicerad: 12 November 2014, 07:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Kolla innehållet i senaste utgåvan av Dagens Media, som även rymmmer bilagan Branschanalys om hemelektronikkedjornas utmaningar.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nummer 19 av Dagens Media berättar vi om den totala branschglidningen – där framförallt pr-byråerna och reklambyråerna nu slåss för fullt om samma uppdrag. I årets upplaga av pr-tävlingen Spinn är endast 8 av 24 nominerade byråer medlemmar i pr-organisationen Precis.

I vår pr-special besöker vi också julhandelns mäktigaste personer – HUI:s årets julklapp-jury.

Dessutom ger vi ut andra numret av bilagan Branschanalys, där vi den här gången gör en djupdykning i hemelektronikbranschen. Läs mer här.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Spritreklam med låg effekt – så ska Tullamore Dew nå ut bättre

– Analys Carin Fredlund: "Bra kommersiell design är ovärderlig"

• Intervju med Volvo Lastvagnars marknadschef Lars Terling om att bli utsedd till årets annonsör av Eurobest

Aftonbladet nobbar Expressen – mediebyråerna beklagar att samarbetet skrotas och vill se ett digitalt Impact

Expressen ingår i nyfödda paketet City Storstad

Facebook-reklam granskas i ny jättestudie

SL vill avsluta alla sina reklamavtal – vill ha snabbare digital omställning, 250 mkr på spel

• Varumärkeskoll: Mio har bäst kvalitet enligt konsumenterna

• Mediebyråerna sågar tv-kanalernas prishöjningar

Tidskifternas tapp planar ut i år, enligt IRM

Dagens Media avslöjar sanningen bakom den bortplockade trillingnöten

Gunilla Herlitz ser ljust på framtiden

• De lämnar Luger för att starta egna företaget Borg & Lundell

• Krönika: Karl-Oskar Tjernström om att tjat sällan gynnar varumärket

Vimeo sjösätter ny affärsmodell

• Stort reportage om Stampens kris: Festen är slut för Hjörnes imperium

• Intervju med Volontaires David Orlic, som nu får en ny roll på byrån: "Det krävs att man rycker sig i kragen"

• Backspegeln: Ni sa att ni skulle bli större än Aftonbladet, Sourze.se. Hur gick det?

• Dagens Medias Kristin Djerf listar fem ljusglimtar i novembermörkret

• De tog fram bästa kampanjidén åt Dagens Media

Ledare: Vad är det här för kampanj?

• Debatt Unn Edberg: Tidningsdöden gäller dagspressen – inte tidskrifter

PR-SPECIAL:

• Byråernas kamp om pr-pengarna hårdnar – reklambyråerna försöker kapa åt sig en allt större del av kakan

5 p-case från reklamsidan i årets Spinn

Stjärnskotten – fem år senare. Vi träffar de pesoner som 2009 utsågs till pr-branschens mest lovande framtidslöften

• Mäktigare än tomten – här är storyn bakom Årets Julklapp och dem som utser vinnaren varje år

BILAGA: BRANSCHANALYS

• Den här gången vänder vi ut och in på hemelektronikkedjornas varumärken och marknadsföring. Läs mer här.

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.