måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 17, 2014

Publicerad: 15 oktober 2014, 10:14
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25

Kolla innehållet i nya numret.

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

FS

Fredrik Svedjetun

fredrik@dagensmedia.se


I nya numret av Dagens Media synar vi svensk webb-tv:s stora utmaningar – med bristfällig räckvidd, mätproblem och det växande problemet med "frauds". Vi berättar också storyn om USA:s största annonsör Geico, och släpper den nya bilagan Branschanalys, där vi fördjupar oss i bilmarknadsföring.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

• Nej, Telia flyger inte – tappar trots ökning av reklamköpen

• Därför lyfter P&G, SCA och Orkla fram sina modervarumärken

– Analys Carin Fredlund: "Kan skapa styrka – men också risk"

• Varumärkeskoll: God El bäst för miljön, men upplevs som instabilt

Beijers tunga satsning – "Vi har ett superstarkt resultat på gillande"

Big Data ska lyfta Unionen

• Reportage: DDB:s och David Sundins webbshow ska lansera Lufthansas stora nyhet

• Mediebolag hotas av kvoteringslag

Prisdumpning i byråupphandlingar kan stoppas med ny lag

• 3 frågor till Elisabeth Ekstrand, Stiftelsen för internetinfrastruktur, om Gudrun Schyman-domen

• Kreativitet: Ödlan som dominerar amerikansk tv – om USA:s största annonsör Geico

• Granskning: Medieprofiler till rätten i den stora Taxi-Tony-härvan – så gör du som arbetsgivare om anställda missbrukar narkotika

Backspegeln: De misslyckade ambitionerna att få till mediesamarbeten över Öresund

DEBATT, Mindshares Damon Razazi: "Video i banners löser inte tv-krisen"

LEDARE: Artikeln som retar tv-folket

• Hallå där, Ekots Ci Holmgren, som upprörs över stora kameramän som bufflar sig fram i den politiska bevakningen

• Dagens Medias Erik Wisterberg listar fem favoriter i 100-wattaren

• De vann Dagens Medias prenumerationstävling, och tilldelas därför cyklar

TEMA WEBB-TV:

Aftonbladet och TV4 i bråk om vad som är en tittare

Mediebyråerna fixar fram egna siffror

• Den sargade jätten – och den pigga lilleputten: Så litet är webb-tv i förhållande till linjär-tv

Frauds – dina kampanjer kan saboteras av blufftrafik

BRANSCHANALYS – BILARläs mer här.

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev