Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 15, 2014

Publicerad: 17 September 2014, 07:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nya numret av Dagens Media gör vi en djupdykning i tv-krisen, som innebär att tv-kanalerna inte kan leverera det de lovat till annonsörerna, att marknadscheferna oroas och planererar en omfördelning av mediemixen, samt vilka medier som vinner på att tv inte kan ta emot en stor del av annonsöernas pengar.

Dessutom rymmer numret ett stort reportage om Forsman & Bodenfors, en av världens bästa reklambyråer, samt sammanställningar av landets c ontent-byråers och pr-byråers omsättning och resultat.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt. Här finns info om hur du som prenumerant läser tidningen digitalt.

HÄR ÄR INNEHÅLLET:

Swedbanks reklam får effekt: "Vi kommer inte gå ifrån Eken"

– ... men i sociala medier dominerar Nordea

Living with lag gav försäljningsboom

• Utspelen och reklamen som avgjorde valet – " Socialdemokraternas valfilm om skolan var kanske den bästa"

• KRÖNIKA Carin Fredlund: "Företagen har legat lågt under valrörelsen"

Instagram-film blir bioreklam

• Varumärkeskoll: Uppstickaren Apotea.se uppfattas som mest nytänkande

Mynewsdesk: "Marknadscheferna litar för mycket på sina byråer"

Stampens plan för framtiden sjösatt – "Måste agera för att överleva"

Playad lanserar reklamfilm i mobilen

• REPORTAGE ICA-REKLAMEN: "Stig är Icas viktigaste rekrytering"

•  Mediehusens jakt på nya intäkter – ökade digitala intäkter i fokus för Bonnier, ligger steget efter Schibsted och MTG

Automatiserade köp fördubblas

• Inget klirr i kassan för content-byråerna – trots content marketing-trenden

• Nystartade mediebyrån Mash mot 130 miljoner kronor

• Maktskifte bland pr-byråernaHallvarsson & Halvarsson går om JKL

Prime vänder trenden: "Har jobbat aktivt med att utveckla våra större kunder"

• Nya avslöjanden om turerna kring Grayling: "Jag tycker det är djupt oetiskt att dra upp detta"

– Köpet har kostat Huntsworth mångmiljonbelopp

• REPORTAGE FORSMAN & BODENFORS: Världens bästa kollektiv

– Fem röster om Forsman & Bodenfors

• Intervju med TV4:s avgående kanaldirektör Peter Lindström: "Det är inga hard feelings"

• DEBATT: Uppdaterat Adwords – ett steg på vägen

• Backspegeln: Johan Kinnander om annonsörernas bojkott av Google 2006

• Lista: Fem höstfloppar i tv-kanlernas utbud

• Krysset – med Eva Hamilton och Annie Wegelius

SPECIAL: TV-KRISEN

Mångmiljonsmäll för tv-kanalerna – "Inget tyder på att tittartiden ökar igen"

• Tv-husen flaggar för kraftigt höjda reklampriser

• Oron växer bland landets annonsörer

• Nu blir det ett pussel med kampanjerna – " Google jublar över detta"

• Kris för tv - då känner dagspressen doften av revansch

Nätet ställer nya krav på den rörliga reklamen

LEDARE: Gamarna hoppas på ett linjär-tv-lik

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.