Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Kappahl jublar över "She's got the look"

I går var det premiär för "She's got the look" i Sjuan.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Oktober 2014, 12:00
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:25

Ämnen i artikeln:

Kappahl

Klockan 21.00 hade Kappahls och TV4-Gruppens modelltävling "She's got the look" premiär. Programmet, som leds av Jessica Almenäs, går ut på att hitta en ny modell över 35 år till Kappahls kampanjer och första pris är ett modellkontrakt.

Totalt såg 235 000 tittare programmet som hade en rating på 2,4 procent i Sjuans huvudmålgrupp kvinnor 25-59 år. Tittartidsandelen var på 8 procent.

Kappahl är nöjda med premiären.

– Vi tycker att det gick jättebra. Vi är mycket nöjda och stolta och det var roligt att se vår kollega Carina på tv. Hon gjorde jättebra ifrån sig, säger Charlotte Högborg, informationschef på Kappahl, till Dagens Media.

Varför är ni med och gör det här programmet?

– Syftet med det här är att lyfta fram och hylla vår kund, kvinnan mitt i livet, samtidigt som vi söker ett nytt ansikte till kampanjer. Vi vill passa på att använda tillfället att lyfta varumärket och visa vem vi är till för.

Ämnen i artikeln:

Kappahl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.