Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

Kappahl jublar över "She's got the look"

Publicerad: 16 Oktober 2014, 12:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:25

I går var det premiär för "She's got the look" i Sjuan.


Ämnen i artikeln:

Kappahl

Klockan 21.00 hade Kappahls och TV4-Gruppens modelltävling "She's got the look" premiär. Programmet, som leds av Jessica Almenäs, går ut på att hitta en ny modell över 35 år till Kappahls kampanjer och första pris är ett modellkontrakt.

Totalt såg 235 000 tittare programmet som hade en rating på 2,4 procent i Sjuans huvudmålgrupp kvinnor 25-59 år. Tittartidsandelen var på 8 procent.

Kappahl är nöjda med premiären.

– Vi tycker att det gick jättebra. Vi är mycket nöjda och stolta och det var roligt att se vår kollega Carina på tv. Hon gjorde jättebra ifrån sig, säger Charlotte Högborg, informationschef på Kappahl, till Dagens Media.

Varför är ni med och gör det här programmet?

– Syftet med det här är att lyfta fram och hylla vår kund, kvinnan mitt i livet, samtidigt som vi söker ett nytt ansikte till kampanjer. Vi vill passa på att använda tillfället att lyfta varumärket och visa vem vi är till för.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Kappahl

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev