Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Kan vinna global content-tävling

Flera svenska byråer är nominerade i den internationella tävlingen Content Marketing Awards.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Juli 2015, 11:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:55

Ämnen i artikeln:

SpoonOTW

Spoon och OTW Communication har tre nomineringar vardera. Spoon har två nomineringar för Volvo Lastvagnar vs. Koenigsegg och en för försäkringsbolaget Ifs årsredovising.

Även OTW är nominerade för If med ”If Smart”, som tidigare i år belönades i Guldbladet. Dessutom har byrån två nomineringar för SAS tidning Scandinavian Traveler.

Matter är nominerade för Volvos ”Made by Sweden”.

Content Marketing Awards belönar kreativa lösningar med bevisad effekt. Tävlingen är uppdelad i 75 kategorier.

Bakom tävlingen står Content Marketing Institute i Cleveland.

 

SVERIGES NOMINERINGAR

 

Best Launch (of the Year)

Matter AB: Made by Sweden featuring Zlatan

Best Content Marketing Program Strategy

OTW Communication: Scandinavian Traveler

Best Healthcare/Medical Publication

Mediaplanet Publishing: Medication Addiction

Best Overall Use of Social Media

Spoon: Volvo Trucks vs. Koenigsegg

Best Use of YouTube/Vimeo/Video for Content Marketing

OTW Communication: IF Smart

Spoon: Volvo Trucks vs. Koenigsegg

Best Special Topic Issue

Mediaplanet: Malaria Campaign 2015

Best Transportation (Air/Auto/Rail/Ship) Publication

OTW Communication: Scandinavian Traveler

Best Annual Report

Spoon Publishing: The Heat is On

 

Kolla in samtliga nominerade bidrag här.

Ämnen i artikeln:

SpoonOTW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.