Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

JM: ”Vi vill inspirera alla som är intresserade av hemmaliv”

I Dagens Medias analysbrev Digital Content Marketing berättar JM:s redaktör om arbetet med contentsatsningen #JMinspiration.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Februari 2016, 09:54
Uppdaterad: 12 Februari 2016, 10:24

Ämnen i artikeln:

Content Marketing

#JMinspiration lanserades i höstas med syftet att förstärka JM:s position som boendeexpert med hjälp av engagerande, delbart och sökvänligt innehåll.

I analysbrevet Digital Content Marketing – som produceras av Pontus Staunstrup och Joakim Arhammar i samarbete med Dagens Media – berättar JM:s redaktör Maria Wahlström om satsningen.

– Vi vill inspirera alla som är intresserade av hemmaliv, inredning och boendefrågor i stort – och detta med ett innehåll som är utformat för att fungera väl i digitala kanaler i allmänhet, och sociala medier i synnerhet, säger hon.

– Innehåll från #JMinspiration genererar många fler visningar jämfört med andra inlägg i de sociala medierna, säger Maria Wahlström.

Läs mer om #JMinspiration, som utvecklats ihop med Baluba Branded Content, i senaste numret av Digital Content Marketing.

Där kan du också ta del av svenska och utländska content marketing-nyheter, hur marknadscheferna ser på content marketing, samt konkreta tips och råd på hur du kan jobba.

Här kan du läsa mer om Digital Content Marketing samt teckna en prenumeration.

Ämnen i artikeln:

Content Marketing

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.