JM: ”Vi vill inspirera alla som är intresserade av hemmaliv”

I Dagens Medias analysbrev Digital Content Marketing berättar JM:s redaktör om arbetet med contentsatsningen #JMinspiration.

#JMinspiration lanserades i höstas med syftet att förstärka JM:s position som boendeexpert med hjälp av engagerande, delbart och sökvänligt innehåll.

I analysbrevet Digital Content Marketing – som produceras av Pontus Staunstrup och Joakim Arhammar i samarbete med Dagens Media – berättar JM:s redaktör Maria Wahlström om satsningen.

– Vi vill inspirera alla som är intresserade av hemmaliv, inredning och boendefrågor i stort – och detta med ett innehåll som är utformat för att fungera väl i digitala kanaler i allmänhet, och sociala medier i synnerhet, säger hon.

– Innehåll från #JMinspiration genererar många fler visningar jämfört med andra inlägg i de sociala medierna, säger Maria Wahlström.

Läs mer om #JMinspiration, som utvecklats ihop med Baluba Branded Content, i senaste numret av Digital Content Marketing.

Där kan du också ta del av svenska och utländska content marketing-nyheter, hur marknadscheferna ser på content marketing, samt konkreta tips och råd på hur du kan jobba.

Här kan du läsa mer om Digital Content Marketing samt teckna en prenumeration.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2016-02-12 09.54Uppdaterad 2016-02-12 10.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: