Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

IDG ska bygga Tietos varumärke

Publicerad: 4 December 2014, 14:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

IDG ska bland annat producera en content marketing-sajt åt Tieto Sverige.


Ämnen i artikeln:

IDG

Det nya avtalet mellan Tieto Sverige och IDG avser kommunikation och marknadsföring gentemot beslutsfattare inom offentlig och privat sektor.

Målet är långsiktigt varumärkesbyggande och kortsiktiga affärsmål.

Som ett led i samarbetet kommer IDG Content & Marketing Services att dra igång en Native Zone, en sajt med skräddarsytt innehåll som produceras för Tietos räkning.

– Det är otroligt spännande att vi få vara en partner i den pågående förflyttningen av Tietos varumärke. Vårt mål är att utifrån vår erfarenhet inom tech publishing skapa innehåll som ger ett tydligt värde till läsarna och samtidigt stödjer Tietos nya kommunikationsplattform, säger Christofer Björkvall, affärsområdeschef på IDG Content & Marketing Services, i ett pressmeddelande.

Innehållet på sajten kommer att publiceras i nativeformat på IDG:s olika sajter som computersweden.se och upphandling24.idg.se.

– Genom vårt samarbete med IDG vill vi nå beslutsfattare med intressant skrivet innehåll som hjälper dem att förstå en komplex fråga. I skenet av detta ser jag IDG:s erfarenhet av redaktionell kommunikation som en framgångsfaktor för oss att nå vår målgrupp med kortfattad och lättsmält kunskap, säger Tietos marknadschef Mattias Isaksson i pressmeddelandet.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

IDG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev