Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Content marketing

IDG och Telia tar native vidare

Publicerad: 14 April 2014, 04:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

IDG har det senaste året haft ett content marketing-samarbete med Telia. Nu går den tredje nativekampanjen upp.


Ämnen i artikeln:

TeliaIDG

Kampanjen har temat ”Jobba smartare” och är framtagen av IDG Content & Marketing Services. Ryggraden är en kampanjsajt under IDG:s flagg som nås från bland annat computersweden.se, idg.se, internetworld.se, macworld.se och pcforalla.se.

– Kampanjen bygger på ett utpräglat nativetänk. Vi kommer att bjuda på intressant och utbildande innehåll som presenteras för läsarna på ett integrerat och relevant sätt i den redaktionella miljön, säger Christofer Björkvall, affärsområdeschef och kreativ ledare på IDG Content & Marketing Services, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ska rulla i åtta veckor.

Arbetsgrupp

IDG Content & Marketing Services

Christofer Björkvall – Kreativ ledare

Lina Frisk – Produktionsledare

Andreas Ivarsson – Digital Media Producer

Lars Dobos – Digital Media Producer.

Telia

Johanna Kallavuo – Projektledare

MEC

Thomas Myrhed – Kampanjansvarig

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TeliaIDG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.