onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Content marketing

Ica tar in Studio Bon

Publicerad: 8 november 2017, 09:11
Uppdaterad: 8 november 2017, 09:11

Ica avslutar samarbetet med contentbyrån OTW.

Ämnen i artikeln:

ICAOTW

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Ica väljer efter en upphandling att lägga produktionen av medlemsmagasinet Buffé hos contentbyrån Studio Bon.

Samarbetet omfattar förutom tidningsproduktionen även koordinering av dess innehåll till Icas egna digitala och sociala kanaler.

– Med Studio Bon får vi en kreativ partner helt inriktad på livsstilkommunikation som kan hjälpa oss lyfta innehållet i Buffé. Med Studio Bons arbetssätt för integrerad kommunikation och byråns fingertoppskänsla, är jag övertygad om att vi på Ica får den inspirations- och energikick vi söker med samarbetet, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör på Ica, i ett pressmeddelande.

Buffé landar hemma hos Icas kunder elva gånger per år och är Sveriges största mattidning med en räckvidd på 1 651 000 läsare, enligt senaste Orvesto Konsument.

Buffé har funnits i drygt 20 år och har under de senaste tio åren producerats av OTW.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev