Ica tar in Studio Bon

Ica avslutar samarbetet med contentbyrån OTW.

Ica väljer efter en upphandling att lägga produktionen av medlemsmagasinet Buffé hos contentbyrån Studio Bon.

Samarbetet omfattar förutom tidningsproduktionen även koordinering av dess innehåll till Icas egna digitala och sociala kanaler.

– Med Studio Bon får vi en kreativ partner helt inriktad på livsstilkommunikation som kan hjälpa oss lyfta innehållet i Buffé. Med Studio Bons arbetssätt för integrerad kommunikation och byråns fingertoppskänsla, är jag övertygad om att vi på Ica får den inspirations- och energikick vi söker med samarbetet, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör på Ica, i ett pressmeddelande.

Buffé landar hemma hos Icas kunder elva gånger per år och är Sveriges största mattidning med en räckvidd på 1 651 000 läsare, enligt senaste Orvesto Konsument.

Buffé har funnits i drygt 20 år och har under de senaste tio åren producerats av OTW.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2017-11-08 09.11Uppdaterad 2017-11-08 09.11

Ämnen i artikeln: