Content marketing
Hon tar över Swedish Content Agencies
Publicerad: 15 september 2020, 08:07
Swedish Content Agencies nya vd Michaela Pålsson och styrelseordförande Jonas Nilsson.
Michaela Pålsson har utsetts till ny vd för branschorganisationen Swedish Content Agencies.
Michaela Pålsson har en bakgrund från Swedma och Komm, men har närmast haft rollen som projektledare på eventbyrån Minnesota. Sitt nya uppdrag som vd för Swedish Content Agencies kliver hon på i dag.
– Jag är jätteglad och stolt över att få kliva in som vd för Swedish Content Agencies. Jag ser fram emot att få träffa våra medlemsbyråer och jobba nära styrelsen för att fortsätta utveckla förbundet, säger Michaela Pålsson i ett pressmeddelande.
Före sommaren bytte Swedish Content Agencies ut sin styrelse. Sedan dess har styrelsemedlemmarna arbetat med att ta fram en ny föreningsstrategi.
– Den blir en plattform för vårt operativa arbete som Michaela nu ansvarar för. Det känns tryggt att Michaela både har en gedigen erfarenhet från andra förbund samt från byråsidan, säger Jonas Nilsson, styrelseordförande för Swedish Content Agencies som funnits sedan 1999.