Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Här lurar Hemtex sina kunder

Publicerad: 27 Juni 2014, 06:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:34

Hemtex lurar sina kunder i ett försök att nå igenom mediebruset.


Ämnen i artikeln:

Hemtex

Det är i samband med att Hemtex nått en miljon kundklubbmelemmar som de släpper videoklippet "Miljonkuppen".

I klippet får man se hur en av Hemtex kund tror att hon ska få en make-over av ett barnrum. När rummet är klart visar det sig vara inrett helt tvärtemot vad kunden önskat.

Inspirationen till klippet kommer från USA och tanken är att hitta nya sätt att nå ut till inredningsföretagets kunder.

– Att tillverka eget material i redaktionell stil har varit stort i Sverige under flera år. Genom att använda oss av komik och skapa en parodi på alla de otaliga inredningsprogram som sänds hoppas vi att nå ut ur mediebruset, säger Manuel Ferrer, presschef på Hemtex, i ett pressmeddelande.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Hemtex

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.