Här är BRA:s flygmagasin – Bra Koll

Bra Koll blir namnet på flygbolaget BRA:s nya ombordmagasin.

När Malmö Aviation och Sverigeflyg gick ihop bildades varumärket BRA. När det nya inrikesflyget nu ska lanseras brett är det contentbyrån Make Your Mark har fått i uppdrag att producera den nya ombordtidningen som ska ersätta Grip och Paus.

Nu kommer det första numret av Bra Koll, som den nya tidningen heter. Omslaget pryds av Youtube-stjärnan Clara Henry och tidningen innehåller bland annat ett reportage om ett integrationsprojekt i Östersund.

– Ombordmagasin brukar traditionellt vara resemagasin men det är inte det här. BRA är inte ett flygbolag man använder när man ska på semesterresor utan det är ju mera stamkunder som reser, både i jobb och till vardags. Ambitionen är att varje destination ska finnas i varje utgåva, stort som smått, säger Kjell Häglund, publicistisk chef på Make Your Mark, till Dagens Media.

Magasinet kommer däremot inte att innehålla några guider till städerna som BRA flyger till.

– Den typen av listor och guidningar finns inte överhuvudtaget. Det är människorna och berättelserna som står i fokus. Vi vill bekräfta människors livsval, de ska känna att de bor och jobbar på rätt ställe och att det finns andra som också har gjort det valet.

Hur tänkte ni kring namnet?

– Det var givet innan vi kom in. BRA har jobbat i över två år med transformationen av nio bolag till ett och då har de haft ett antal parametrar som har varit givna. Bra Koll var ett.

Bra Koll har en upplaga på 15 000 exemplar och ska ges ut tio gånger per år.

Publicerad 2016-03-01 06.00Uppdaterad 2016-03-01 08.24

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: