Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Han tar över Poolia – och styr om reklamen

Publicerad: 27 Januari 2015, 09:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Bemanningsföretaget Poolia byter strategi i sin marknadsföring, och rekryterar en ny marknads- och försäljningsdirektör.


Poolia har anställt Peter Norén, med ett förflutet bland annat som marknadsdirektör för Feelgood, som marknads- och försäljningsdirektör.

– Jag ser fram emot en spännande resa på ett företag som väldigt tydligt är med och bidrar till att framgångsrika företag kan utvecklas snabbare, säger Peter Norén i ett pressmeddelande.

Ett av hans uppdrag är att styra om Poolias kommunikation – från breda kampanjer till ett tydligare fokus på digitala kanaler och content marketing.

- Kundernas köplogik förändras och kräver nya angreppssätt än traditionella marknadsförings- och försäljningsmetoder. Marknadsföring och försäljning integreras alltmer i en sammanhållen köpprocess, där content marketing, digital marknadsföring och försäljning har blivit avgörande, säger han.

Därför slås också marknads- och försäljningsavdelningen på Poolia samman.

Poolia har tidigare uppmärksammats för sina reklamfilmer som producerats i samarbete med reklambyrån King. 2011 lanserade Poolia sin kampanj "Historiska felrekryteringar", som återanvände payoffen "Behöver du hjälp – ring Poolia".

Morten Werner, vd på Poolia:

- Vi ser att traditionella försäljningsmetoder i branschen behöver förnyas, säger han i ett pressmeddelande.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.