Få hela storyn
Starta din prenumeration
Content marketing
Publicerad: 25 Maj 2016, 13:30
Uppdaterad: 25 Maj 2016, 13:43
Contentbyrån Glory Days tar över Lagerhaus content marketing.
Lagerhaus har under de senaste åren börjat satsa på content marketing, och nu har man inlett ett samarbete med Glory Days.
Lagerhaus satsar mycket digitalt, vilket visar sig på bland annat Instagramkontot med över 160 000 följare. Målet med att arbeta med engagerande innehåll är att öka Lagerhaus försälning. Man använder även denna kunskap i andra digitala kanaler i syfte att öka e-handeln.
– Vårt primära uppdrag är att producera innehåll till Lagerhaus inspirationswebb, men det finns fördelar med att detta innehåll planeras och produceras parallellt med Lagerhaus övriga kanaler, säger Oscar Johansson, projektledare och vd på Glory Days i ett pressmeddleande.
Tidigare hade byrån Make Your Mark ansvar för att producera content till Lagerhaus.
Ebba Elfstrand