Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Few växer med content-bolag

Publicerad: 8 September 2015, 10:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

Kommunikationsbyrån Few startar content-bolaget Based on a True Story med fokus på redaktionell film i digitala medier.


Ämnen i artikeln:

Few

Based on a True Story startas tillsammans med journalisterna Andréas Jelvefors och Oskar Martinson, som båda har en bakgrund från bland annat TV4.

Bolaget ägs till hälften av Few och till hälften av Andréas Jelvefors och Oskar Martinson.

– Vi jobbar ju med alla typer av projekt och kanaler, men vi märker att rörlig innehållskommunikation är det som fungerar bäst i att engagera och få målgruppen att ta till sig innehållet, säger Carl Magnus Cronholm, vd på Few.

Han räknar med att den nya byrån kommer att ha 4-5 anställda under nästa år.

– Vi ser ett väldigt bra tryck på den här typen av tjänst, så det är väldigt roligt.

Dessutom passar Few på att köpa resterande 50 procent av pr- och contentbyrån Mannov Sverige, som man tidigare varit delägare i.

– Det kändes som en naturlig utveckling att ta ägarskapet till fullo. Det handlar också om att vi nu kan utveckla vårt erbjudande inom content marketing och sy ihop det med Based on a True Story.

Mannov Sverige kommer tillsvidare att behålla sitt namn och även i fortsättningen samarbeta med det danska kontoret.

Tillsammans får de tre byråerna en byråintäkt på 45 miljoner kronor i år. Totalt är antalet anställda närmare 50 personer.

Few bildades i slutet av 2014 när Malmöbyråerna First Flight och Wonderleap & Eight fusionerades.

LÄS ÄVEN:

Malmöbyråer slås ihop – bildar skånsk superbyrå

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Few

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.