Fair – Nordeas nya tidningssatsning

2014-08-18 13:15 Simon Andrén  

Nordea Private Banking låter kundtidningsförlaget Klintberg Niléhn göra ny reportagetidning – och lanserar föreläsningsturnén Fair talks.

Nordea Private Banking är sedan tidigare kund till content marketing-byrån Klintberg Niléhn. Nu utvecklas samarbetet i och med tidningen Fair. En reportagetidning som, enligt byrån, tar pulsen på samhället, och lyfter fram människor, fenomen och företeelser som gör skillnad.

Bland tidningens redaktionella medarbetarna finns flera profilerade personer som exempelvis Niklas Ekdal, Alexandra Pascalidou, Jesper Waldersten, Jan Gradvall och Niklas Wahllöf.

– Att göra ett modernt och angeläget magasin med briefen att det inte skulle likna något annat har varit utmanande och helt fantastiskt. Vi har samlat landets främsta skribenter och fotografer för att porträttera några av Sveriges och världens vackraste hjärnor. Jag vågar mig på att påstå att detta aldrig någonsin gjorts inom uppdragsjournalistik förut, säger Elin af Klintberg, i ett pressmeddelande.

Tidningen, som är helt fri från annonser, kommer skickas till Nordeas kunder och opinionsbildare.

– För oss på Nordea Private Banking är det viktigt att påminna om de positiva krafter som finns i samhället, om de entreprenörssjälar som skapar nya tjänster för ett mer hållbart liv. Det är den kraften vi vill visa med Fair. Det är därför vi gör ett magasin som faktiskt inte handlar ett dugg om banken, utan om något mycket större, säger Anders Scherlund, chef för Nordea Private Banking, i pressmeddeladet.

Som en del i Fair lanseras även "Fair Talks", en serie föreläsningar som kommer hållas på flera håll i landet.

Simon Andrén

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt