Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Content marketing

Fair – Nordeas nya tidningssatsning

Nordea Private Banking låter kundtidningsförlaget Klintberg Niléhn göra ny reportagetidning – och lanserar föreläsningsturnén Fair talks.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Augusti 2014, 11:15
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:31

Ämnen i artikeln:

Klintberg NiléhnNordea

Nordea Private Banking är sedan tidigare kund till content marketing-byrån Klintberg Niléhn. Nu utvecklas samarbetet i och med tidningen Fair. En reportagetidning som, enligt byrån, tar pulsen på samhället, och lyfter fram människor, fenomen och företeelser som gör skillnad.

Bland tidningens redaktionella medarbetarna finns flera profilerade personer som exempelvis Niklas Ekdal, Alexandra Pascalidou, Jesper Waldersten, Jan Gradvall och Niklas Wahllöf.

– Att göra ett modernt och angeläget magasin med briefen att det inte skulle likna något annat har varit utmanande och helt fantastiskt. Vi har samlat landets främsta skribenter och fotografer för att porträttera några av Sveriges och världens vackraste hjärnor. Jag vågar mig på att påstå att detta aldrig någonsin gjorts inom uppdragsjournalistik förut, säger Elin af Klintberg, i ett pressmeddelande.

Tidningen, som är helt fri från annonser, kommer skickas till Nordeas kunder och opinionsbildare.

– För oss på Nordea Private Banking är det viktigt att påminna om de positiva krafter som finns i samhället, om de entreprenörssjälar som skapar nya tjänster för ett mer hållbart liv. Det är den kraften vi vill visa med Fair. Det är därför vi gör ett magasin som faktiskt inte handlar ett dugg om banken, utan om något mycket större, säger Anders Scherlund, chef för Nordea Private Banking, i pressmeddeladet.

Som en del i Fair lanseras även "Fair Talks", en serie föreläsningar som kommer hållas på flera håll i landet.

Ämnen i artikeln:

Klintberg NiléhnNordea

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.