Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Expressen gör bebis-tv med Trygg Hansa

Publicerad: 23 September 2014, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

Expressen lanserar det nya tv-formatet "Hej Bebis" tillsammans med sponsorerna Trygg Hansa och Lekmer.se. Programmet riktar sig till nyblivna föräldrar.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Programledare för ”Hej Bebis” blir designern Kajsa Stina Romin, som också driver blogen nyponbebis.se.

Enligt Expressen är "Hej Bebis" ett exempel på att Expressen kan erbjuda mer kostnadseffektiva och flexibla annonsfinansierade format än de traditionella tv-kanalerna.

– Trygg-Hansa försäkrar idag vartannat barn i Sverige och vi har under åren samlat på oss stor erfarenhet som vi gärna delar med oss av. Det är viktigt för oss att öka tryggheten för barnen, vilket vi jobbar med i olika projekt som Tryggabarn.nu och Babybojen. I "Hej bebis" vill vi hjälpa till och ge råd till nyblivna föräldrar, säger Alexandra Gahnström, barnens försäkringsexpert på Trygg-Hansa, i ett pressmeddelande.

Johan Englund är markandschef på Lekmer.se:

– För Lekmer.se, som är Nordens ledande nätbutik för barnfamiljen, är både innehåll och format mycket intressant för oss och vår målgrupp. Att kunna erbjuda rörligt mitt-i-prick-innehåll av högsta redaktionella kvalitet ett klick bort från butiken är en spännande kombination av långsiktigt relationsskapande och direkt eller indirekt konvertering i butik, säger han i pressmeddelandet.

"Hej Bebis" produceras av Romin Productions och har premiär i oktober.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.