Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Content marketing

Estrella lanserar nytt zombiespel

Publicerad: 12 Maj 2014, 10:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:38

Estrella uppdaterar sin content marketing-satsning "Zombie potatoes", som tagits fram av digitalbyrån Hello There.


Ämnen i artikeln:

Estrella

Estrella släpper en ny version av spelet "Zombie potatoes" som digitalbyrån Hello There hjälpt till att utveckla.

Spelet går ut på att förgöra horder av zombiepotatisar och nya tillägg är bland annat vapen, banor, fiender och musik. Man kan även köpa uppgraderingar.

– Det är häftigt att Estrella vågar tona ner varumärket till förmån för spelupplevelsen. Och det fungerar. Första versionen av "Zombie potatoes" fick bara femmor i betyg och trogna spelare, säger Oskar Eklund, vd för Hello There, i ett pressmeddelande.

Spelet är utvecklat för iOS och Android och finns tillgänglig i Norden på Google Play och i App Store och släpps snart globalt.

Andrea Svanberg

Ämnen i artikeln:

Estrella

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.